0771 - 10 10 10 - Vi sitter redo att hjälpa dig

Om L'EASY

Om L'EASY

Det ska vara enkelt att välja rätt

På L'EASY hittar du många tekniskt avancerade produkter, och ja, det finns många detaljer och specifikationer att fördjupa sig i. Men du behöver inte älska manualer eller brinna för teknik för att välja rätt hos LÈASY. Vi ger dig råd och vägledning inom varje produktkategori, och du får tydligt information så att du enkelt får rätt produkt för dina behov.

 

Om du vill ha bra guidning och råd, är vi redo vid telefon varje dag. Ring oss på 0771-10 10 10 så hjälper vi dig att hitta det som passar.


Hos oss köper du kvalitetsprodukter

Det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp - och att glädjen varar länge. L'EASY levererar bara kvalitetsprodukter. Alla våra produkter är noga utvalda på förhand så att de motsvarar de höga krav som vi ställer för att överhuvudtaget kunna erbjuda dem. Vi har ett brett produktsortiment så att vi kan tillgodose just ditt behov.


Beställ enkelt

Du beställer direkt hos L'EASY på tfn: 0771-10 10 10 eller via vår webbutik – det är mycket enkelt.

Betala som du vill

Hos L'EASY väljer du själv mellan:
- Kontant betalning, där du betalar hela beloppet på en gång.
- Finansiering, där du delar upp betalningen över en längre period (sedvanlig kreditprövning görs).

 

Snabb och flexibel leverans

Vi kommer naturligtvis att leverera så snart som möjligt. Tillsammans med dig hittar vi det sätt som passar dig bäst. Vi skickar normalt alla våra produkter med PostNord.

 

Leveranstid är vanligen 1-5 dagar. Mindre försändelser skickas med MyPack Collect (närmsta ombud) och större försändelser skickas med MyPack Home/Pallet. Vi erbjuder även installation på ett urval av våra produkter genom ett samarbete med Jetpak och Electrolux.

 

Full trygghet

Om du skulle ändra dig eller ångra ditt köp, har du alltid 14 dagars returrätt från leveransögonblicket. Allt du behöver göra är att kontakta oss, så ordnar vi returfrakten. Vårt enda krav är att varan returneras i samma skick som den levererades.

Kund hos L’EASY

Kunderna uppskattar det stora och spännande utbudet, flexibla lösningar och en hjälpsam kundservice.

På L'EASY är god kundservice viktigast. Därför kan du alltid komma i kontakt med vår kundtjänst. Vi är öppna sju dagar i veckan, och vi kommer att kunna hjälpa till med en lösning.

 

Vi är båda stolta och tacksamma för de många positiva återkopplingar vi tar emot varje månad.

 

Om det händer att du som kund är missnöjd kommer vår kundservice att kontakta dig omedelbart. På så sätt kan vi lösa eventuella problem eller missförstånd direkt.

 

Återkopplingen visar också att enkelheten hos L'EASY är populär hos kunderna. Hos L'EASY är det enkelt att beställa, produkterna levereras snabbt, du betalar lika mycket varje månad och om det finns några problem kan du ringa.

 

Vår omfattande kundservice ger en känsla av säkerhet som kunderna uppskattar. Det är bra, för det är just här som L'EASY vill vara absolut bäst. Vi tar oss tid för ordentlig service - och att hitta rätt lösning för dig.

Om Leasy

L'EASYs historia

L'EASYs historia startar i mitten på 1980-talet, då det fanns två leverantörer i Danmark som hyrde ut TV- och videoapparater direkt till danska kunder via ett butiksnät (TeleRent och D:E:R).


Samtidigt gick en ung man runt i Odense och funderade mycket över de två leverantörernas uthyrningskoncept. Varför hyrde de bara ut TV och video? Och varför hade de butiker runt om i landet som med stor sannolikhet var dyra att driva?


Den unge mannen var den 21-årige Niels Thorborg, som studerade distributionsekonomi i Odense. Självfallet var han således mycket intresserad av handel. Intresset för försäljning och kundbetjäning hade han fått mycket tidigare, på föräldrarnas köpmansgård på Västsjälland. Här hade han i flera år stått bakom disken och fått erfarenhet av hårda vitvaror, som alltså även ingick i köpmansgårdens sortiment.


Tack vare denna bakgrund och dessa tankar fick Niels plötsligt en god idé. Ja, faktiskt en riktigt god idé, skulle det visa sig. Han var helt säker på att det fanns kunder som kunde tänka sig att hyra tvättmaskiner. Och han var lika säker på att kunderna skulle uppskatta enkelheten när det uppstod ett behov av att hyra en tvättmaskin. Men vägen till en butik kunde vara både lång och besvärlig, så han var tvungen att tänka till på nytt.


Idén om uthyrning av tvättmaskiner via telefon blev född. Nu skulle idén provas, och det blev den, fast på hobbybasis. Niels fortsatte med sina studier samtidigt som han utarbetade annonser, mottog beställningar på telefon, levererade, monterade och gav service. Men mycket snabbt beslutade sig Niels för att ersätta sina studier med den spännande uthyrningsverksamheten på heltid.


Snart grundades firman VaskRent (i augusti 1985), och saker och ting började att hända. 1992 bytte firman namn till L'EASY, samtidigt som produktsortimentet utvidgades väsentligt. Efter grundandet expanderade L'EASY kraftigt, och detta har fortsatt. Expanderat har även staben av medarbetare som betjänar tusentals kunder gjort.


Och historien fortsätter ... 1998 introducerades L'EASY på den svenska marknaden, och 2001 var det den norska marknadens tur. I början på 2006 sällade sig Holland till sällskapet.


I maj 2005 förvärvade L'EASY Thorn Nordics dåvarande danska dotterbolag D:E:R, och i november 2006 förvärvade L'EASY Thorn i både Norge och Sverige.


Verksamheten fortsatte under de följande åren att växa. I februari 2008 köpte L'EASY hälften av wupti.com, och i 2012 köpte L'EASY heminredningskedjan Inspiration.


Niels Thorborg äger fortfarande firman, och L'EASY-koncernen omsätter idag ca 1,8 miljarder DKK och har ca 900 anställda.