0771 - 10 10 10 - Vi sitter redo att hjälpa dig

Vanliga frågor om försäkringen

Uppdaterad 2020-07-07


Din produktförsäkring gäller i 1 år från och med inköpsdatum. Därefter har du möjlighet att säga upp försäkringen eller låta den övergå i en månadsförsäkring. Du kan ha försäkringen i maximalt 36 månader för mobiltelefoner, och för övriga produkter i maximalt 60 månader. Om du väljer att behålla din försäkring som en månadsförsäkring är din produkt försäkrad 1 månad åt gången så länge månadspremien betalas.

Vad täcker försäkringen:

Försäkringen täcker skador på produkten och funktionsfel efter att garanti- och reklamationstid har löpt ut. Försäkringen täcker inte stöld eller förlust, brand, mindre skador t.ex. repor som inte påverkar objektets användbarhet etc. Läs fullständiga villkor nedan.

 

Är det någon självrisk eller avskrivning?

Nej, det är ingen självrisk eller avskrivning.

 

Hur säger jag upp min försäkring?

Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dag du har mottagit din produkt. Därefter gäller försäkringen i ett år och kan inte sägas upp eller avslutas under det året. När din försäkring övergår till en månadsförsäkring kan försäkringen sägas upp. Du behöver då skriftligen meddela Thorn att du vill säga upp din försäkring. Det går bra att skicka ett mail, du får alltid en bekräftelse på att din försäkring är avslutad.

 

Du kan läsa mer om din försäkring i försäkringsvillkoren här nedanför.

 

- Försäkringsvillkor – Produktförsäkring vitvaror


- Försäkringsvillkor – Produktförsäkring brunvaror

Om L’EASY

Det är mer än 30 år sedan vi tog emot den första ordern över telefon, och sedan dess har det bara gått framåt. Internet har gjort det enkelt, och om du handlar hos L'EASY blir det ännu enklare. Varje dag skickar vi ut elektronik och hushållsapparater till svenskar över hela landet.

LÄS MER OM L’EASY >>