Frågor och svar


Hjälp till självhjälp

L'EASY har samlat de vanligaste frågorna och svaren (FAQ) efter de olika produktkategorierna.

Klicka på en produktkategori nedan
 

Värt att veta om service

Ångerrätt
Om du skulle ändra dig eller ångra ditt köp, har du alltid 14 dagars ångerrätt från leveransögonblicket. Allt du behöver göra är att kontakta oss, så kommer vi och hämtar produkten. Vårt enda krav är att produkten returneras i samma skick som den levererades.

Tillbehör för ljud- eller bildupptagning som redan har tagits i bruk kan INTE returneras. I ett sådant fall måste du betala ut ett belopp som täcker värdet på tillbehöret. Detta belopp meddelas på telefon 0771-10 10 10.

Frågor rörande bruk av din produkt?
Om du har några frågor rörande bruk av din produkt, är du givetvis alltid välkommen att kontakta oss. Du kan även ringa direkt till våra leverantörers telefonsupport, där flera produktkunniga medarbetare står redo att hjälpa dig.

Obs! du kan inte felanmäla din produkt hos leverantörerna, men du kan få hjälp rörande bruk av produkten. Kontakta oss för mera information.

Du hittar en lista med leverantörers telefonsupport här.

Problem med din produkt?
Om du får fel på eller problem med din produkt, vill vi mycket gärna hjälpa dig. Men innan du vänder dig till oss, är det några saker du kan göra på egen hand. Kanske du till och med kan spara den tid och de pengar som annars skulle användas vid en eventuell reparation.

Om du inte på egen hand kan lösa problemet med hjälp av bruksanvisning, ska du givetvis ringa och felmeddela din produkt hos oss på telefon 0771-10 10 10.

Det är till stor hjälp för våra servicemedarbetare om du kan uppge följande information:

  • Vad orsakar felet? (en viss knapp, ett program, m.m.)
  • Är felet konstant eller periodiskt?

Löpande underhåll
Vi har sammanställt en rad underhållstips som gör att du regelbundet kan underhålla dina produkter och således kunna ha användning för dem i flera år.

Reklamationsrätt
Du har 36 månaders reklamationsrätt på alla produkter från leveransdatum. Om ett fel som omfattas av reklamationsrätten uppstår på din produkt, är du välkommen att kontakta oss på telefon 0771-10 10 10.

Obs - Undantaget är batterier och andra delar som har en kortare livslängd än 24 månader. Perioden för dessa är 6 månader.

Reparationer
Om din produkt måste sändas för reparation, ska du räkna med att det kan ta upp till 21 arbetsdagar innan produkten kan levereras till dig igen. Reparationstiden omfattar inte transporten, vilket innebär att reparationstiden räknas från den dag vi hämtar produkten hos dig till den dag produkten är reparerad.

Om vi när vi undersöker din produkt inte kan hitta något fel eller upptäcker ett fel som inte faller under din nuvarande rätt, kan du komma att få betala en avgift för felsökningen på din produkt.

Om din produkt innehåller en hårddisk, ett flashkort eller någon annan minnesenhet, ska du vara beredd på att alla data förloras i samband med reparationen.

Om du har frågor rörande själva reparationen eller dess aktuella status, ska du vända dig till den plats vid vilken du felanmälde produkten.